2005-06-15

Statens Jävla Järnvägar II

Som ni kunde läsa i min svada om SJ häromdagen så är min relation till bolaget inte på topp. Det har den aldrig varit, men nu är det lägre än vanligt. Och inte blev det bättre dagen efter det sanslösa bokningsförsökten på den sanslöst värdelösa hemsidan.

Jag hade fått två biljetter bokade och skulle avboka den ena på morgonen. Jag ringde SJ och förklarade problemet lite kort, hon svarade kort med att fråga om mitt bokningsnummet. Ingen ursäkt, bara bokningsnumret.

Hon fick det, avbokade biljetten och meddelade att jag inte fick tillbaka bokningsavgiften på 10 kr. Så min vilja att resa med SJ hade kostat mig en timme av mitt liv, ett telefonsamtal till deras kundtjänst och 10 kr i bokningsavgift. Men ingen ursäkt.

Jag bad henne lugnt att föra vidare min klagan över deras nya hemsida. Jag skällde inte på henne, jag var inte irriterad, jag förstod att hon inte kunde fixa sidan och att hon inte gjort den dålig. Jag bad henne bara att föra vidare mitt klagomål. Hon svarar med att "Jo, så är det ju med nya sidor." Ingen ursäkt. Inget att hon ska föra vidare mitt klagomål. Ingen kommentar om att det är dåligt av SJ att deras sida fungerar dåligt. Inget om var jag kunde vända mig och klaga om hon inte kunde vidarebefodra. Det är sånt som gör att man vill använda företagets tjänster igen. Det är sånt som kallas monopol.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Satans Järnvägar

Mathias Sundin sa...

Hehe den var bättre.