2006-05-31

Jag mår illa

Jag blir så upprörd att jag nästan blir illamående när den där Jens Orback står och pösmagar sig om kvotering i näringslivet:

"Tar inte näringslivet sitt ansvar, tvingas staten gå in."

Jag har protesterat förut över det här sättet att resonera. Man säger att om ni inte gör si eller så tänker vi tvinga er att göra det. Det är precis samma sak som att tvinga, näringslivet har inget val. Jag tycker också att det borde in fler kvinnor i styrelser, men snälla nån, det är privata företag och staten ska hålla sig jävligt långt borta.

Jens Orback står där på sin pidestal och vet vad som är bäst. Han tvingas ta ansvar. Fy fan. Om han istället såg till att integrationen av invandrare fungerade i landet eller att jämställdheten fungerade inom staten istället. Jag tror jag måste spy!

Inga kommentarer: