2008-02-05

Gokväll!

Hej vänner! Nu är jag på plats. Jag och brorsan har laddat upp med ett gäng burgare, godis, glass och kylen är full med energidryck. Det här ska bli fantastiskt spännande!

Jag tänkte att vi börjar med att gissa hur det går ikväll. Trots mitt hittills otroligt dåliga gissningsfacit ger jag mig ändå in i leken:

John McCain blir i praktiken klar som republikanernas kandidat. Kanske kommer det saknas några delegater men ingen annan kommer ha någon chans.

Barack Obama får ett litet övertag över Hillary Clinton men striden avgörs inte ikväll utan fortsätter nästan ytterligare en månad.

Och så har vi redan ett valresultat. Mike Huckabee slog till och vann i West Virginia före Mitt Romney.

Ni kan med fördel följa MSNBC:s livesändning på nätet. Länken är en bit upp på sidan. Kan inte länka direkt till den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att du har rätt.

David Holmberg sa...

Såg nyss en redovisning av de första exitpollsen i Fox som visade på att det går bra för Obama. Men.. får man gissa på oavgjort ;). Jag tror ändå att Hillary-kampanjen kommer vara effektiva i att få ut sina väljare och tror på ett ytterst knappt övertag för Clinton.

McCain känns ostoppbar. Romney slåss på två fronter samtidigt och det brukar sällan funka. Exitpollsen bland republikanerna visar att Huckabee går mycket bra bland Evangelicals.

David Holmberg sa...

Får jag 'braggin rights' nu ;-)