2010-10-26

Jag reser till Illinois och Minnesota

Det har blivit en tradition för mig. Att resa till USA när det är val. Det började 2004 då jag befann mig i Washington D.C. dagarna före och efter presidentvalet. 2006 samma sak vid mellansårsvalen. 2008 först till New Hampshire i början av året, sedan Nevada i juli och över valet.

I år styr jag först kosan mot Barack Obamas hemtrakter: Chicago, Illinois. Där är jag till på lördag, då jag tar bilen upp till Minneapolis-St.Paul i Minnesota.

Jag ska turista en del, men naturligtvis också försöka besöka lite kampanjevent om det är möjligt. Samt förstås följa kampanjen på nära håll. Insupa stämningen, häcka framför TV:n och lyssna på alla diskussioner - och såklart hårdbevaka på valkvällen.

Jag ska försöka uppdatera bloggen så mycket som möjligt. Så kolla in ofta. Nu blir det ett litet uppehåll imorgon, då utförs själva resandet. Men sen blir det full fart!

1 kommentar:

Ronie Berggren sa...

Kul :) Lycka till :)